Alla inlägg under april 2009

Av Mirja - 28 april 2009 13:25
One griffon belgeboy looking for a home. En griffon belge gosse finns att tinga.

sju veckor igår fast vi vill nog att de är kvar här tills de är tio-tolv veckor.

Nya foton tog i förrgår men jag har inte fått ändan ur ;-) Kanske ikväll...

Måste åka och handla kläder och skor idag. Jag ska på begravning på torsdag.

Av Mirja - 23 april 2009 20:17

Idag kom stamtavlorna så nu är det officiellt; Gin är petit brabancon och Newton är griffon belge. Våra första svarta griffoner ;-)

Jag ska be Loviisa ta nya foton imorgon. Kan vara bra att ha nya nu när det är dags för kontaktannonser ;-).

Nu syns verkligen skillnaden i hårlaget.

Av Mirja - 21 april 2009 12:25

och är riktigt sociala. De vill sitta i knäet och bli pussade på nästan hela tiden. Fö är de riktiga yrväder man får verkligen se var man sätter ned fötterna ;-)

Jag hoppas fotografen (Loppan) är pigg på att ta fler foton idag.


Av Mirja - 18 april 2009 10:25

sedan jag bloggade sist.

Jag har varit fullt upptagen av min sambos femtioårs fest som avlöpte på påskafton samt har min dotters familj varit här tom tisdag. Härligt att träffa våra två barnbarn ;-)

Sambons fest avlöpte väl med fest inpå småtimmarna.

Griffon gossarna växer och frodas. De busar ft om i köket med sin mor och "tant" Vinga. De ska nu registreras och så här blir det; Gin registreras som petit brabancon och Newton som griffon belge. Vi ska titta på Gin ett tag om vi ska behålla honom men Newton får flytta när han är tio veckor, om han hittar ett gott hem dvs. Egentligen vill man ju behålla båda men man måste ju begränsa sig ;-)

Fotot föreställer Newton

Kontaktannons för Newton finns på;       

http://vovve.net/Hundannonser/view.asp?aid=98204      ;-)

Av Mirja - 14 april 2009 14:59

lite nya foton på grabbsen! Visst är det så att Gin blir brabancon och Newton belge? Eller vad tror ni? Vilka livliga busar de är ;-)

Av Mirja - 14 april 2009 13:03

för grabbarna börjar bli aktuellt ;-) De växer och frodas. Busiga som bara den också bara poff så sover dem ;-)

Nya foton följer under veckan bara jag får ändan ur :-P

Av Mirja - 10 april 2009 14:17

utställning idag 1:4 med ck av elva hanar i öppenklassen.

Idag har gossarna varit ute!

Ovido - Quiz & Flashcards