Alla inlägg under november 2009

Av Mirja - 21 november 2009 20:02

Idag har vi varit till Zimsalabim och handlat en massa onödiga saker. Passade på att gå in på Hemköp också. Mellandottern (är på besök från Lund) tittar ner i frysen och säger - Kan vi inte göra raggmunk idag?
Vi köpte lite lax (hon äter ej kött) och bacon.
När vi kom hem försvann alla som en fis i Sahara.
"Vi" som skulle göra raggmunk, dvs jag rev potatis, vispade smet och stekte raggmunk.
Gott blev det höll alla med om FlörtCamira hojtade i vardagsrummet hela tiden jag stekte raggmunkarna. Hon trodde inte på min försäkran att ingen hund skulle få raggmunk. Brolle hörde nog det för i ett obevakat ögonblick snodde han åt sig några baconskivor Skrattande

Av Mirja - 20 november 2009 15:42

skillnaden i temperament osv hos valparna. Oliver, eller Olli som vi kallar honom pga att grannarnas väldigt sociala son heter Oliver. Ja, jag menar man vill ju inte att granngossen ska komma remmandes varje gång man ropar på valpen.

Iaf är Olli extremt social och kelsjuk. Han vill upp i knäet konstant och pussar hela tiden medan Opal är social och kelen (hon pussar inte trycker bara sin nos mot en) med alla utom mig Rynkar på näsan

Men hon har varit kelen och social mot mig tidigare. Hon är bara så smart så hon kommer ihåg att det var jag som höll henne när veterinären gjorde illa henne (dvs microchippade samt vaccinerade Opal)

Ola är inte så pushig som Olli men väldigt social och kelen och delar frikostigt med sig av pussar.

Olli är för tillfället en personlig favorit hos mig bla pga att han är så livlig och i farten jämnt. Vackra valpar alla tre i vilket fall som helst.


Apropå en uppfödarkollega till mig som kallar både min man och sin egen för kennelpojkar... Vet Ove hur länge en tik går dräktig? Det verkar inte min kennelpojke göra iaf. Han var ner till vetten en em. för att låta ultraljuda en av våra tikar som skulle kunnat vara i vecka fyra (detta sa jag till honom på morgonen) Vetten fråga hur långt gången tiken var. -Tolv veckor svarar kennelpojkenSkrattande Härom dagen var vi till samma vette och hon frågade då mig... -Ja, hon borde ha varit fyra veckor på väg. Men eftersom vi diskuterat saken hemma jag och kennelpojken kan jag meddela att det var hans arbetskamrat som var i tolfte veckan. -Så kan det gå om man inte kan skilja på äpplen och päronFlörtSkrattande

Av Mirja - 18 november 2009 17:24

vaccinerade och microchippade. Opal även besiktigad då hon snart flyttar till Carina och coSkrattande

Huvvalien så de skrek vid både vaccination och märkning, stackars bebisar...

Av Mirja - 17 november 2009 16:17

Aspbackarna's Ola Salo   Aspbackarna's Ola Salo   Aspbackarna's Oliver Moragues

 

Igår blev valparna åtta veckor. Imorgon ska de vaccineras och idmärkas. Sedan är de färdiga att flyga ur boet inom ett par veckor. Men det är tyst på telefonen utom när det gäller Opal, förståss....

Av Mirja - 8 november 2009 20:27

Både Sini och Matti har varit hemma sedan i torsdag (förutom att Sini gjorde en avstickare till Stockholm) Igår var Yyti och jag på kryssning med motorcykelklubben, till Åland. Vi åt viltbord och svirade liteFlört Sedan en trevlig fortsättning i klubblokalen och det blev ganska sent. Barnen firade sin far i morse med tårta, presenter, skönsång och kaffe.

I dag spelade vi lätt och lagom ett jätteroligt spel. Matti och jag lagade maten. För övrigt har vi bara tagit det lugnt idag....

Jag har försökt hela veckan att ladda filmsnutten till you tube men av ngn anledning går det inte. Myckat besynnerligt eftersom jag aldrig tidigare haft problem med det....Obestämd

Av Mirja - 3 november 2009 17:29

mig tid att filma valparna lite. Jag ska bara ladda upp det till Youtube, först. Ett foto har jag också tagit idag....Nyvakna  

Av Mirja - 2 november 2009 15:17

Man får passa på när de är tröttaFlört Fast det skulle ju vara roligare om man fick bra foton på vildisarna när de är i farten MEN jag är inte tillräckligt snabb. De är väldigt lika både till utseende och storlek.

På bilden är det Ola sedan Oliver och längst ut Opal  

 

Av Mirja - 1 november 2009 20:33

och mormor Jinda varit och hälsat på. Camira var så nöjdSkrattande Valparna är fulla av bus och imorgon blir de sex veckor. Idag bara ett foto på grabbarna. Kullen är väldigt jämn, de vägde drygt 700gr allihop i förrgår.grabbarna bus  

Ovido - Quiz & Flashcards