Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

En lite utförligare rapport

Av Mirja - 12 oktober 2010 16:21

Lördagen gick det alltså kanon   Men jag tänker inte dra alla kritiker det blir så jobbigt. SDHK utställningen

Först in var Mika som utan konkurrens blev BH. Sedan slutade han som BIR mot en amerikansk tik   Kritiken var även den jättebra, domare Jan Sonne-Schmidt

Utmärkt storlek völformat huvud, korrekta öron, kort nosparti, bra bett, välformad och välvinklad kropp, bra rygglinje, välansatt svans, bra benstomme och tassar, bra rörelser med bra steg Bra temperament

Eftersom jag inte är särskilt pigg så ställde Emma även mina hundar. TACK Emma  

Olli var nästa hund (Aspbackarna's Oliver Moragues)

Utmärkt strl, välformat och välutvecklat huvud, Bra skalle, välansatta öron utm kort nosparti, Bra hals och rygglinjeKorrekt svans. Välvinklad fram och bak Bra benstomme o tassar. Utmärkt färg och pälskvalité. Bra rörelser och steg. Utm temperament   1:1 CK och BH-3 med certifikat!  

Gin Aspbackarna's Nanbubijin;

Utm storlek välformat o välutvecklat huvud. Bra skalle korrekta öron kort nos parti Välformad o välvinklad kropp Bra rygglinje. Korrekt svans. Bra vinklar fram och bak. Bra benstomme o tassar Utmärkt färg o pälskvalité. Bra rörelser och steg. Vill idag inte visa tänderna därav priset 1:1 UKL

Aspbackarna's Opal springs AKA Opi;

Utmärkt storlek, välformat feminint huvud korrekta öron, Bra skalle, mörka ögon , utmärkt kort nosparti, välformad o välvinklad kropp för åldern. korrekt svans Bra benstomme och tassar. utm färg o pälskvalité. Rör sig med bra steg. Bra temperament. 1:1 JKK

Sist och minst Camira;

Utm storlek i minsta laget. Välformat feminint huvud. Bra skalle, välansatta öron, mörka ögon, utm nosparti, välformad och välvinklad kropp. Bra rygglinje. Korrekt svans. Bra benstomme o tassar. Utm pälskvalité. Utmärkta rörelser. Bra temperament. 1:3 CK BT-4

Eftersom vi hade fyra individer från vår uppfödning beslöt vi att ha uppfödargrupp.

Harmonisk grupp Alla KORREKTA i strl. Välformade huvuden o kroppar. Bra temperament Alla rör sig korrekt. HP Bästa grupp. Gruppen blev BIS-5  


SKK Domare Espen Engh är inte så mycket att orda om. Olli tyckte inte om hallen så han fick inte upp svansen. Fast fö tyckte domaren om honom och bad sin aspirant som missat honom titta på Olli, för att han är så fin  

Emma hade tränat Gin hela morgonen på bordet och tandvisning och Gin tom viftade på svansen när han stod på bordet, till en början med iaf....

Stackars mammas Ginpa fick stå på bordet minst en kvart och bli grävd i munnen av både domare och aspirant  . Carina som är en mycket förståndig kvinna sa till mig att om du inte hämtar bort Gin nu så gör jag det!

Precis som vi bestämt att vi hämtar honom var de äntligen färdiga

  Självklart miste gossen geisten och han som alltid visar upp sig fint i ringen var inte alls den glada gossen han alltid har varit.Fy så ledsen man kan bli  

Opi fick strålande kritik med bla mkt  ädel tik och ädelt huvud. Hon fick också dagens bästa placering och det är egentligen inget att hänga i julgranen: 1:1 HP

Visst kan jag förstå att aspiranter måste få kolla munnen men när nu domaren fått göra det och gossen tydligt visar att det räcker så bör man väl avbryta det. Jag menar det finns ju äldre mer erfarna hundar att kolla tänderna på istället för att plåga en som varit så duktig trots att han inte tycker om situationen? Eller hur?

På lördagskvällen fick Carina ett sms från en mer och mer desperat Nikkie som inte följt med utan var hemma tillsammans med halvsyster Jinda hos en kompis till Carina;

Hej mamma!

Vi saknar dig. När kommer du hem?

Vi försökte gå hem när tanten stannade bilen

utanför där vi bor men hon hade koppel och

tvingade oss förbi! Fast sedan fick vi mat

och då kändes det bättre.

Nu ligger Jinda i tantens knä medan jag håller

ställningarna i hallen - beredd att fly!

Jag gjorde två försök när hon pratade

med grannen men hon verkar ha ögon i nacken.

Lyckligtvis ska vi iaf få sova i sängen i natt....

Kram från Nikkie, Jinda och tanten hälsar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirja - 10 november 2010 19:33

har varit i farten igen   Så jag känner mig jätteledsen och deppig   Tur att jag har mina döttrar som stöd    På söndag är det farsdag    Olli var med Emma till Växjö på utställning bara som sällskap och det funkade jättebra  Jag har försökt ändr...

Av Mirja - 1 november 2010 21:05

natten till söndagen. Två svarta GOSSAR! Jaja man kan inte få allt   Valparna är Daisyvalley valpar och båda finns tillgängliga om någon skulle vara intresserad av en svart griffon. Hårlag är förtidigt att sia om ännu men de är vackert svarta med p...

Av Mirja - 25 oktober 2010 14:14

till femte december. Jag måste vila och får inte stressa ett dugg för att jag ska kunna återhämta mig. Tre olika nya mediciner blev det också. Hoppas att de hjälper och att man snart blir frisk   Nu kopplar jag bort allt som stressat mig, jag måste...

Av Mirja - 20 oktober 2010 22:56

Nya julgardiner blev det i allafall   Lite juklappar är beställda och budade    Jag tänker hålla igen på julklapps shoppandet i år. Barnen är ju faktiskt vuxna allihop. Dessutom verkar det som två av barnen ska fira jul på annan ort, i år   Konst...

Av Mirja - 13 oktober 2010 14:42

jag helt glömde tacka alla för trevligt sällskap... Speciellt tack till Emma och Carina förstås   Men även Eva som hjälpte oss med gruppen på lördagen. Killen som hjälpte oss i finalringen förtjänar även han ett stort TACK. Jag tror du hette Christia...

Ovido - Quiz & Flashcards