Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Massa jox ;-)

Av Mirja - 10 september 2010 14:25

Yngste sonen har varit hemma  Han kom i onsdags och åkte nyss  

Förra helgens utställning är inte mycket att orda om egentligen. En sådan helg man helst vill glömma. Resultatet från två dagar = 3Ck, två HP, två BH-2 samt en BT-4.

Men man får väl vara glad för det lilla. Det blev inte många HP eller Ck utdelade på lördan. Ingen BIM petit brabancon, BIR och BIM bruxellois samt ingen  BIM Belge.

De domarna tror jag att vi är fler som inte tänker ställa för!

Roligt var dock att flera var fram och berömde mina hundars storlek!  

Där fick ni surkärringar som orkar klaga på mina små hundar   Kan ni lägga av nu om ni måste kritisera min uppfödning så ha lite konstruktiv kritik att komma med. Gärna till mig personligen och inte till era valpköpare och andra uppfödare   

Mera små hundar anländer förhoppningsvis om ca åtta veckor. Alla färger och hårlag kan förekomma då föräldrarna är Mika och Érika.

Tack alla för trevligt sällskap, ingen nämnd och ingen glömd!

För övrigt är full kaos här på Aspbackarna's , hundar och barn om vartannat  

Jag har tom varit barnvakt två mornar i rad åt energiknippet Harrison  

Han är supersuper energisk och ställde väl till några småkatastrofer när mormors uppmärksamhet brast  

Jag var helt slutkörd när morfar kom hem för att avlösa mig, man är ju inte sjutton år längre  

Men båda barnbarnen är riktig rara och goa fö.

En cavalier har flyttat till Finspång. Rocbee Bestman AKA Edward har fått ett jättebra hem hos Therese och Erik   Jag har fått flera rapporter om hur bra  det funkar. Det är så att hjärtat får lätta vingar när man hör hur bra våra älskade cavalierer har fått det. Det bor givetvis kvar några och de ska stanna.

Lite synd förståss att lilla söta Tebatia Livin daylights AKA Kayla bara blir en mysmupp här   Hon är ju sååå söt coh lovande, men men

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirja - 10 november 2010 19:33

har varit i farten igen   Så jag känner mig jätteledsen och deppig   Tur att jag har mina döttrar som stöd    På söndag är det farsdag    Olli var med Emma till Växjö på utställning bara som sällskap och det funkade jättebra  Jag har försökt ändr...

Av Mirja - 1 november 2010 21:05

natten till söndagen. Två svarta GOSSAR! Jaja man kan inte få allt   Valparna är Daisyvalley valpar och båda finns tillgängliga om någon skulle vara intresserad av en svart griffon. Hårlag är förtidigt att sia om ännu men de är vackert svarta med p...

Av Mirja - 25 oktober 2010 14:14

till femte december. Jag måste vila och får inte stressa ett dugg för att jag ska kunna återhämta mig. Tre olika nya mediciner blev det också. Hoppas att de hjälper och att man snart blir frisk   Nu kopplar jag bort allt som stressat mig, jag måste...

Av Mirja - 20 oktober 2010 22:56

Nya julgardiner blev det i allafall   Lite juklappar är beställda och budade    Jag tänker hålla igen på julklapps shoppandet i år. Barnen är ju faktiskt vuxna allihop. Dessutom verkar det som två av barnen ska fira jul på annan ort, i år   Konst...

Av Mirja - 13 oktober 2010 14:42

jag helt glömde tacka alla för trevligt sällskap... Speciellt tack till Emma och Carina förstås   Men även Eva som hjälpte oss med gruppen på lördagen. Killen som hjälpte oss i finalringen förtjänar även han ett stort TACK. Jag tror du hette Christia...

Ovido - Quiz & Flashcards