Alla inlägg under februari 2010

Av Mirja - 25 februari 2010 21:26

på Roslags MC. Vi ska pallra oss dit kennelpojken och jag  

Efter årsmötet blir det PUB afton  

Jag ska jobba inmorgon så om jag inte är för "mosig" efter jobbet så bär det av....

Att sluta med cavalierer var ett hårt beslut och jag längtar efter de som flyttat  

Jag saknar speciellt Brolle för han är verkligen en speciell grabb..

Det känns som när en kärleksrelation tar slut, vi har ju iaf fött upp cavalierer sedan 1995    

Men jag känner ändå att det var rätt beslut och jag vet ju att Brolle och Tillie fått det bra  

Kanske vi syns någon gång på utställning?

Av Mirja - 19 februari 2010 15:51

och helt plötslig trillar myntet ner.

Nu kan jag inte sluta gråta  

De nya ägarna verkade jättetrevliga och det syntes och kändes att mina älsklingar kommer få det bra.

Brolle trivdes som fisken i vattnet i Susannes famn  

Lycka till med Brolle och Tillie (givetvis med era övriga hundar) Susanne och Mikael!

Jag skriver inte mer om det ft. När hundarna är utlagda på deras hemsa så kan jag skriva om det.

Av Mirja - 18 februari 2010 21:48

Jag kan inte blogga heller. Totalt handlingsförlamad är jag. Jag är övertygad om att de får det bra men jag saknar dem redan   

De kommer ev en familj på lördag för att titta på Ellen...

Beslutet satt hårt inne och det känns som hjärtat ska brista  

 

Mammas älskade grabb....



Av Mirja - 13 februari 2010 22:26

Jag gick upp i skaplig tid, kokade gröt och kaffe. Släppte ut löptikarna först och när de kom in ut med resten av hundarna.

Våra hundar vill bara ut en snabbis och sedan in för att sova en stund till så också denna morgon  

Jag hade lite sjå att få Gin och Olli att stanna kvar i köket. Gin kan man ju inte ha med löptikarna.

Jag hämtade buren, överdraget och fällen hela tiden muttrandes glöm inte nummerlappshållaren  

Jag kom nämligen på att jag hade glömt att packa den.

Jag packade kaffe och mackor + vattenskål.

När allt var fixat väckte jag kennelpojken, vi åt frukost. Ja, vi äter havregrynsgröt på mornarna, fast bara om vi ska iväg dvs till jobb eller utställning

Efter många om och men kom vi iväg i mycket skaplig tid  

Väl framme visade det sig att Gin hade kräkts på Olli så Olli var olycklig.

Tur att man alltid har savetter med sig.

Olli var lite obekväm med situationen men efter ett tag var han sitt vanliga sociala jag.

Jag tränade med honom utanför ringen och han gick skapligt bra och stod fint ännu bättre....

Men när han skulle in i ringen bara vägrade han gå... Jag fattade ingenting men fick ju göra det bästa av situationen..

Så klart fick han inget HP men kritiken löd så här:

Ngt lågställd och i mulligaste laget, mycket vackert huvud o uttryck, bra skalle och nosparti o bra hakmarkering, bra hals lite brant kors, bra bröstdjup o förbröst, bra bakställ, rör sig bra när han vill

Min kommentar till det är att han faktiskt inte är lågställd utan att han inte ville röra sig samt att han  är faktiskt i det mulligaste laget  

Men det är inte så mycket att göra åt för tillfället man kan ju inte banta en valp. 

Näste man till rakning var då Gin han gick ganska skapligt (vi var ju där för socialträning av alla tre)

Det var ju en valputställning från 4 mån till 12 månader och Gin är ju 11 månader och egentligen inte en valp. Han blev BIRvalp med följande kritik

Välutvecklad hanvalp, pigg och alert, vackert huvud och uttryck, mörka välformade ögon, bra nosparti och hakmarkering, bra hals o stram rygg, aningen lång i länden, lite brant kors, välvinklad bak, rör sig bra från sidan lite slängit fram

Sedan var det dags för Opal som Carina gjort underverk med sedan hon flyttade.

Carina sa att Opal tyckte borden var obehaglig och man såg faktiskt ganska tydligt att hon inte gillade miljön...

MEN väl inne i ringen var hon en helt annan hund  

Hon blev BIRvalp...

Hennes kritik;Välbyggd tik med trevligt uppträdande, mkt vackert fem huvud o uttryck. Mörka välformade ögon, bra nosparti o hakmarkering, välformad bröstkorg, lite brant kors, står därför lite underställt, rör sig bra från sidan, lite slängit fram

Nu var det ju bara tänkt som socialträning men det var ju kul att det gick bra också...

Fast domaren har mig veterligen inte dömt griffoner förr.

Tack för trevligt sällskap vid ringen Yasmine, Agneta (Molly) samt Nathalie med Lillebror (ja han heter så vovven, jättegulligt tycker jag  )

Självklar stort tack till min kennelflicka Carina med den ljuvliga tösabiten Opi  Puss på er! Det blev ett långt blogginlägg.

Av Mirja - 7 februari 2010 12:17

något att blogga om. Érikas löp verkar vara falsk alarm. Hon är nog pg men ännu inget riktigt löp.

Jobbhelg både denna och nästa. Har anmält Olli och Gin till inoff. i Sollentuna nästa helg, hoppas jag hinner då jag ska jobba 16-21.

Matti är hemma över helgen dvs han åker hem idag. Vi spelade Med vilda gester, igår. Det är ett roligt spel.

Min Kalix resa gav frukt dvs mamma och pappa kommer få det stöd de behöver.

Nu känner jag mig mogen att gå ut med det att vi har bestämt oss för att sluta föda upp cavalierer. Inte för det, vi har väldigt friska linjer MEN man känner sig så splittrad med två raser tycker jag.

Så nu ska några av våra cavalierer flytta  

Ett mycket svårt beslut då ALLA våra hundar först och främst är familjemedlemmar...




Ovido - Quiz & Flashcards