Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Norrköping var toppen

Av Mirja - 12 juni 2010 10:12

på alla sätt och vis.

Första dagen för domare Carlos Renau-Fernandez;

Aspbackarna's Oliver Moragues

Very promising puppy I like his overall picture He needs experience to settle down.

BIMValp Tyvärr så gjorde sig Ollis primadonna nerver sig påminda igen och han visade inte alls upp sig som i Österbybruk.

Aspbackarna's Opal springs 2a i valpklassen med HP med en väldigt kort kritik;

Nice feminine bitch OK for propotions but is very much a baby.

Konstigt att en valp är en baby  

Aspbackarna's Maija Mehiläinen fick sin första (och enda hoppas jag) tvåa med ganska bra kritikk, tyvärr var ju Maija inte i päls...

Aspbackarna's Nanbubijin fick HP i juniorklassen, kan tyvärr inte hitta hans kritik.



Aspbackarna's Lambrusho D'ell Emilia 1:2 CK BT-2 med R-CACIB
Very feminine bitch a little to small for me but a good one She is OK for propotions heads is OK  Sound on the move


Barnfall Black legend ofDaisyvalley var tvåa i BH med god kritik.

Söndagen bjöd på lika strålande sol och jag som redan bränt mig dagen innnan var som en kokt kräfta när dagen tog slut.....

Aspbackarna's Oliver Moragues åter BIMvalp, jag bara fattar inte att han inte går i ringen men utanför som en gud....

8 mån gammal hane med ett bra huvud o uttryck Väl plac öron Fina ögon Bra hals Välvinklad fram och bak Bra bröstkorg Bra kors rör sig väl Bra päls och färg.

Opal åter igen 2a med HP Domare för valpar var Jan Törnblom.

Domare för de vuxna Bengt-Åke Brogren

Aspbackarna's Nanbubijin 1 med HP i juniorklassen.

Hane av bra storlek ganska bra huvud Stora öppna näsborrar bra bett bra topline tillräcklig bröstkorg goda vinklar o rörelser dock ngt instabil bak svans OK

Aspbackarna's Lambruscho D'ell emilia 1:1 öppenklassen CK BTKL-3

Tilltalande tik ganska bra huvud ngt små näsborrar Korrekt bett Välkroppad rastypiska vinklar o rörelser Står ngt utställt fram härligt temperament.

Barnfall Black legendofDaisyvalley blev BIR!

Mkt tilltalande hane fina prop. öppna fria näsborrar vackra ögon mkt fin topline välformad bröstkorg välvinklad välgående

 


Carina och jag kände oss mosiga vid det lagen och ville bara hem. Givetvis var vi glada att Mika blev BIR men väl vetande att Griffoner inte placerar sig så ofta i BISet så....

Domare i BIS Janiki Steinbock

Men Emma stod på sig har Mika kommit så långt ska han in i BISet!

Han gjorde det! Mika blev BIS-5  

Detta blev ett långt inlägg   

Slutligen tack Carina för att du visade mina hundar så väl. Nina och Miah Jörgensen; tack för trevligt sällskap   Hoppas vi ses på andra utställningar.

Grattis till era hundars framgångar.Grattis till Etnasessans framgång Gaby och Ove!  

 
 
Gaby

Gaby

12 juni 2010 14:41

Tack, tack ! Grattis själv till hela gänget ! Den där lilla Olli blev vi ganska så kära i...!

http://www.jetzig.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirja - 10 november 2010 19:33

har varit i farten igen   Så jag känner mig jätteledsen och deppig   Tur att jag har mina döttrar som stöd    På söndag är det farsdag    Olli var med Emma till Växjö på utställning bara som sällskap och det funkade jättebra  Jag har försökt ändr...

Av Mirja - 1 november 2010 21:05

natten till söndagen. Två svarta GOSSAR! Jaja man kan inte få allt   Valparna är Daisyvalley valpar och båda finns tillgängliga om någon skulle vara intresserad av en svart griffon. Hårlag är förtidigt att sia om ännu men de är vackert svarta med p...

Av Mirja - 25 oktober 2010 14:14

till femte december. Jag måste vila och får inte stressa ett dugg för att jag ska kunna återhämta mig. Tre olika nya mediciner blev det också. Hoppas att de hjälper och att man snart blir frisk   Nu kopplar jag bort allt som stressat mig, jag måste...

Av Mirja - 20 oktober 2010 22:56

Nya julgardiner blev det i allafall   Lite juklappar är beställda och budade    Jag tänker hålla igen på julklapps shoppandet i år. Barnen är ju faktiskt vuxna allihop. Dessutom verkar det som två av barnen ska fira jul på annan ort, i år   Konst...

Av Mirja - 13 oktober 2010 14:42

jag helt glömde tacka alla för trevligt sällskap... Speciellt tack till Emma och Carina förstås   Men även Eva som hjälpte oss med gruppen på lördagen. Killen som hjälpte oss i finalringen förtjänar även han ett stort TACK. Jag tror du hette Christia...

Ovido - Quiz & Flashcards