Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

I morse blev det lite pinsamt

Av Mirja - 21 maj 2009 21:32

när Malte skulle hämtas.

Gårdagen var ju mer än jobbig för mig, först till Stockholm (tio mil enkel resa) för hjärtintyg sedan tillbaks till Hallstavik och till vår vanliga veterinär med Malte och Gin.

Därefter till Uppsala (drygt sex mil)för att hämta sonen vid tåget och beställa/köpa hundmat samt fylla på matförådet.

Sedan ut till kyrkogården för att plantera blommor och äntligen hem.

Väl hemma dammsuga och torka golven.

Köksgolvet torkades vid 0000 tiden.

Pust tänkte jag det var min enda lediga dag denna veckan. Äh jag skulle ju inte till jobbet förän kl 1600 idag, so what. Jag hällde upp ett glas vin och tittade på Tv, sent. Okej då det blev mer än ett nämligtvis fyra. Kröp till sängs och ändå uppe med tuppen ca 800 sambon skulle till Åland med MCn( han kommer hem på söndag)

I allafall tittade jag på klockan efter en stund och bestämde mig för att krypa ner i sängen med en bra bok. Klockan stod på ringning 930 men jag var ju vaken så den stängde jag av.

Kände mig ganska pigg ändå. Vad tror ni händer? Jo just det jag somnade om och vaknade av att Loppan sa "nu är de här"

Pinsamt ;-)

Men jag satte på kaffe och vi umgicks och diskuterade både det ena och andra och beundrade Malte förstås ;-)

De verkar utställningsintresserade och det tycker jag är jätteroligt.

Carina glöm nu inte skicka in ägaranmälan till både Jordbruksverket samt SKK!
Till hela familjen; LYCKA TILL MED MALTE! Jag vet att han kommer bli bortskämd ;-P

Ta massor med foton och maila till mig ;-)

Nu har jag iaf jobbat 16-21 och känner mig oförskämt pigg... Undrar vad det kan bero på ;-)? Kanske min sovmorgon ;-P

P.S Till sist ett foto på tre av mina fem barn från ngn gång 91/92. Sonen och jag är lite oense där. Iaf är det från vänster till höger Sini,Emma och Matti-Veikko . Jag vet inte varför äldsta sonen inte är med på fotot. Han kanske inte fastnade på plåten? ;-P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirja - 10 november 2010 19:33

har varit i farten igen   Så jag känner mig jätteledsen och deppig   Tur att jag har mina döttrar som stöd    På söndag är det farsdag    Olli var med Emma till Växjö på utställning bara som sällskap och det funkade jättebra  Jag har försökt ändr...

Av Mirja - 1 november 2010 21:05

natten till söndagen. Två svarta GOSSAR! Jaja man kan inte få allt   Valparna är Daisyvalley valpar och båda finns tillgängliga om någon skulle vara intresserad av en svart griffon. Hårlag är förtidigt att sia om ännu men de är vackert svarta med p...

Av Mirja - 25 oktober 2010 14:14

till femte december. Jag måste vila och får inte stressa ett dugg för att jag ska kunna återhämta mig. Tre olika nya mediciner blev det också. Hoppas att de hjälper och att man snart blir frisk   Nu kopplar jag bort allt som stressat mig, jag måste...

Av Mirja - 20 oktober 2010 22:56

Nya julgardiner blev det i allafall   Lite juklappar är beställda och budade    Jag tänker hålla igen på julklapps shoppandet i år. Barnen är ju faktiskt vuxna allihop. Dessutom verkar det som två av barnen ska fira jul på annan ort, i år   Konst...

Av Mirja - 13 oktober 2010 14:42

jag helt glömde tacka alla för trevligt sällskap... Speciellt tack till Emma och Carina förstås   Men även Eva som hjälpte oss med gruppen på lördagen. Killen som hjälpte oss i finalringen förtjänar även han ett stort TACK. Jag tror du hette Christia...

Ovido - Quiz & Flashcards