Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Mirja - 23 mars 2009 14:41

 är till salu för rätt hem förstås. Om någon av dem är slät kommer vi nog behålla själva förutsatt att han utvecklas åt rätt håll. Men med de föräldrarna kan jag inte tänka mig annat än att de blir vackra grabbar. Stamtavlan är ju riktig trevlig. Apropå det så tittar jag mycket på stamtavlor innan jag parar. Jag vill absolut inte ha en hane hur snygg han själv må vara om det inte finns något intressant i stamtavlan!

Dessutom vill jag ha små griffoner inga älghundar! Dessa valpar har båda förutsättningar för en bra storlek.

Tyvärr är vår Maija minst två storlekar för stor för min smak men det är ju inget att göra åt. Man kan väl få ner storleken i nästa generation, förhoppningsvis. Sälja henne kan jag ju inte det är ju Loviisas hund dessutom så är stamtavlan trevlig och Maija är ju inte anskrämlig. Framförallt är hon en familjemedlem. Men om jag hade vetat att hon skulle bli så stor så........


Det börjar luta åt att den lilla hanen dvs Newton är sträv och jag tror att den stora dvs Gin är slät faktiskt..


Helt säker är jag ju givetvis inte men Gin är helt hårlös mellan trampdynorna och Newton är pyttelite luddig...

Nya foton följer när jag får ändan ur ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards