Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Sorg finns kvar som en tagg i hjärtat

Av Mirja - 31 mars 2009 13:55

Jag läste på en blogg att en hund hade gått bort. Ens egen sorg över dem man mist (alla har ju en speciell vrå i ens hjärta) bubblar ju upp igen såklart. Dum som man är går man in på sin minnessida på hemsan och minns... Allt man varit med om och hur svårt det var att ta farväl de gånger man hann.

Hur man fortfarande ser dem för sin inre ögonvrå...

Vår älsta griffon gick bort för drygt ett år sedan. Hon levde ett långt liv och blev över 14 år gammal, frisk och sund till hon dog...

Hon hade privilegiet att sova i köket varje natt den sista tiden.

Man var så van att hon kom viftandes på sin lilla svansstump när man kom ner i köket på mornarna att man tycker sig se henne ibland fast man vet att hon inte finns där.

Hon var mitt lilla murmeldjur och jag saknar henne fortfarande så det gör ont!

Men arvet efter henne lever kvar i hennes barnbarn, barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn...

Värre är det om man nu ska vara nostalgisk att det finns inget kvar efter vår första cavalier tik som dog drygt 11 år gammal...

Hon var hälsan själv men linjen i sig höll inte hälsomässigt....

Foto nedan på min älskade Rocbee Whisky Bourbon

Slutligen; Det är så sant som det är sagt "Har du en gång tagit en hund i huset har du också bjudit in sorgen"


 
 
Emma

Emma

2 april 2009 14:23

I all lycka som är äkta, sitter redan saknadens svarta tagg... :-(

http://daisyvalley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirja - 10 november 2010 19:33

har varit i farten igen   Så jag känner mig jätteledsen och deppig   Tur att jag har mina döttrar som stöd    På söndag är det farsdag    Olli var med Emma till Växjö på utställning bara som sällskap och det funkade jättebra  Jag har försökt ändr...

Av Mirja - 1 november 2010 21:05

natten till söndagen. Två svarta GOSSAR! Jaja man kan inte få allt   Valparna är Daisyvalley valpar och båda finns tillgängliga om någon skulle vara intresserad av en svart griffon. Hårlag är förtidigt att sia om ännu men de är vackert svarta med p...

Av Mirja - 25 oktober 2010 14:14

till femte december. Jag måste vila och får inte stressa ett dugg för att jag ska kunna återhämta mig. Tre olika nya mediciner blev det också. Hoppas att de hjälper och att man snart blir frisk   Nu kopplar jag bort allt som stressat mig, jag måste...

Av Mirja - 20 oktober 2010 22:56

Nya julgardiner blev det i allafall   Lite juklappar är beställda och budade    Jag tänker hålla igen på julklapps shoppandet i år. Barnen är ju faktiskt vuxna allihop. Dessutom verkar det som två av barnen ska fira jul på annan ort, i år   Konst...

Av Mirja - 13 oktober 2010 14:42

jag helt glömde tacka alla för trevligt sällskap... Speciellt tack till Emma och Carina förstås   Men även Eva som hjälpte oss med gruppen på lördagen. Killen som hjälpte oss i finalringen förtjänar även han ett stort TACK. Jag tror du hette Christia...

Ovido - Quiz & Flashcards