Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Mirja - 22 januari 2009 18:12

så jag har ätit nu på em. men massor med thé har det blivit.

Jag fick detta i en email idag och jag uppmanar alla att skriva på ;-)


"Vi tycker det är dags att Svenska Kennelklubben agerar mot den snabbt spridande blandrasaveln i Sverige.
Värna om era medlemmar och agera mot detta genom t ex tv- eller radioreklam och belys problemen med blandrasaveln. Använd kampanjer i tidningar, ha en annons konstant stående på Blocket med information till alla som går i valpköpartankar att kontakta Svenska Kennelklubben.
Slå hål på myten om att blandrashundar ska vara friskare.
 
Skriv under med ert namn eller kennelnamn, när ni är nr 500 på listan sänd vidare till Svenska kennelklubben via mail info@skk.se
Vidarbefodra detta mail till så många som möjligt och glöm inte skriva på med ditt eget namn."
 

 Emma ringde hon hade varit och mätt och vägt Harrison. En stor kille redan han vägde 7900g och är 64,5 cm lång. Inte illa med tanke på att han föddes tre veckor för tidigt och endast vägde 3265 vid födseln.

Oj så jag längtar att se honom men det finns tyvärr ingen tid att hälsa på ft. Men sambon åker dit imorgon....

Jag är lite fundersam om parningen på Érika. Jag har vänt på henne regelbundet sedan oktober så nu är jag osäker på om detta var ett riktigt löp. Det gick inte många dagar förän hon var parningsvillig och sedan gick det snabbt över. Ja tiden får utvisa vad som sker.

Ovido - Quiz & Flashcards