Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Mirja - 12 mars 2010 16:11

Yngste sonen är hemma så vi ska hitta på något imorgon. I kväll blir en lugn kväll i soffan   

Hundarna har hållt sig på rätt sida av staketet, tack och lov.

En av våra tikar har för sig att det är hon som ska hålla reda på när fällarna i hundsängarna ska bytas  

Hon har hållt reda på det i åratal. Jag märkte det inte först då hon började med att byta åt dåvarande valpkull. Kullen bestod av fem-sex valpar och hade en extra stor bädd med en jättepläd.

Bädden stod i köket. Jag satt och tittade på tv när jag hörde släpande ljud och en ljudlig smäll. När jag gick för att titta efter hade Alva släpat ut valparnas fäll i snön genom hundluckan   Det var inte Alvas valpar...

Hon hade jobbat som sjutton med att få ut den... Då drog jag mig tillminnes att jag den senaste tiden hittat fällar ute i snön flera gånger och trott att sambon av någon konstig anledning slängt ut dem   Men det hade givetvis varit Alva hela tiden.

När hon tycker det är dags att byta fällar (det är ganska ofta enligt henne  ) i hundrummet släpar hon ur dem ur hundsängarna till mitten av rummet....

Då är det bara byta för Alva ger sig inte  

Denna vecka har det varit tyst på telefonen vad gäller Ellen och Edward  

Men nu när vårsolen tittar fram så kommer det säkert ringa någon    

Rocbee Bestman AKA Edward

Edward har fortfarande ngt korta öronbehäng sedan Brolle bitit ner dem...

Ovido - Quiz & Flashcards