Alla inlägg under mars 2009

Av Mirja - 12 mars 2009 14:06

växer och frodas. Den största väger 246 mot 192 vid födseln och den lille väger 157 mot 132 vid födseln. Nedan foton från idag. Mycket suddiga då mamma Érika INTE tycker om fotosessioner ;-)

Av Mirja - 10 mars 2009 07:51

har vänt i vikt. Érika har varit mycket trött men verkar piggare. Loppan har bestämt att gossarna ska heta Nanbubijin = starkvin från Japan

samt Newton Johnson = Syd Afrikanskt, rött fylligt vin.

Till vardags kallas gossarna Gin och Newton.

Vem som är vilken har vi inte bestämt ;-)

Jag tror att båda är svarta. Det ser så ut just nu iaf. Om någon blir b/t kan man tydligen inte se än ej heller om de är släta eller sträva så det är spännande ngn vecka framöver ;-)

Den största hanen vägde 192g vid födseln och den lille 132. Idag väger den store 199g och den lille 136g. De hade minskat på natten när jag vägde dem men nu är ordningen återställd.

                         

Av Mirja - 9 mars 2009 10:32

Érika har börjat bädda och hjässja, i morse!
Håll tummarna allihop...


Érika och Mika har fått två svarta söner. Mor och söner verkar må bra...

Av Mirja - 8 mars 2009 17:49

väntar och längtar efter Érikas valpar. Men inga tecken ännu utom att hon mist sin aptit :-(

Idag är 61 dagen efter första parningen...

Av Mirja - 6 mars 2009 16:48

Är jag inte så mycket för nu för tiden. Jag har bara sett en deltävling.

Då var denna bäst;



http://www.text.nu/musik-video-lyrics/bwo-youre-not-alone-lyrics-melodifestivalen-2009.html
Av Mirja - 6 mars 2009 13:59

har inte kommit än. Vår mellan dotter vill gärna att de ska komma nu när hon är här på besök... Hon ropar i båda ändar *ASG* på Érika men inget händer.

Av Mirja - 5 mars 2009 18:36

Dennis har bytt namn till Gizmo.

Detta är inspelat förra sommaren. Valparna fyllde ett år igår

Av Mirja - 4 mars 2009 14:50

Hade skrivit ett jättelångt inlägg och började på att ladda upp ett foto utan att spara :-(

Jag skriver om senare....

Ok, nu ska vi se om jag orkar skriva om allt ;-)

Jag vaknade kring åtta igår morse. Hundarna var tysta, de sov förmodligen så jag låg kvar i sängen och läste färdigt min bok. Satte mig vid datorn ca halv nio, passade samtidigt på att ringa mor och far. Pratade en stund med båda. Pappa är sjuk så mamma har en tuff tid, just nu.

Jag skickade ett mail till en griffon uppfödare om att jag inte kunde se hennes hemsa.

Så ringde en dam för att tinga en valp ;-) vi pratade ca en timme, trevligt ;-)

Jag ringde och pratade med dottern i England. Vi pratas vid på telefonen dagligen. Tack och lov finns telefonen för längtan efter dottern och hennes familj är stor...

Så ringde uppfödaren som jag mailat och vi pratade säker en timme också ;-)

Jag ringde Érikas uppfödare och uppdaterade henne om Èrika, vi pratade säkert en timme vi också..

Under tiden kom sambon hem och när han fikat åkte vi till Uppsala för att handla.

Först glasbanken på Gränby centrum. Vinlagret behövdes fylla på :-D

Sedan åkte vi till IKEA. Handlade lite smart förvaring till Loppan (dottern 16 år) lite annat krafs som doftljus etc

Sedan åt vi på IKEA. Jag brukar inte tycka om "IKEAmaten", den är ALLTID kall. Men vi åt iaf där. Maten för oss båda kostade 38:- inklusive kaffe!

IKEA har börjat med dagens soppa, för 19:- får man en skål med ca 3 dl god soppa, salladsbuffé samt bröd. Soppan igår var thaisoppa, supergod och framför allt VARM. Massor med grönsaker en tjock och smakrik soppa.

Sedan åkte vi till Lidl för att handla mat. Köpte bla potatis, fläskfilé, kycklingfilé, köttfärs, fläsklägg(ska koka ärtsoppa)pommes frites samt mjölk. Det är bara vår dotter som dricker mjölk (förutom att jag har det i kaffe & thé)så vi brukar köpa mjölk med lång hållbarhet och dottern tycker bättre om den mjölken.

Två av våra utflygna barn kommer förmodligen i helgen. Det blir roligt, vi umgås verkligen intensivt när de är här;-)

Idag apelsinmuffins med choklad

Ovido - Quiz & Flashcards