Alla inlägg under mars 2009

Av Mirja - 2 mars 2009 16:47

i Sollentuna. Fotograf Carina Anklev

Av Mirja - 2 mars 2009 15:10

Sov ganska länge. Åt frukost medan hundarna sprang ut och in. Ringde sambon på jobbet. Hundarna började skälla som galningar så samtalet fick jag avsluta snabbt. Bakom ytterdörren står hundmats leverantören ;-)

Så nu står 110kg mat utanför dörren. Sambon ska precis ta in dem.

Så behändigt.

Apropå det så har vi inte haft dörrklocka på säkert tio år. Endast en dörrklapp. Men lik förb***at skäller hundarna när en dörrklocka ringer på TV. Skumt, eller hur?

Nu har sambon köpt dörrklocka som spelar en melodi. Men själva "trycken" ligger i hans låda i hallen, istället för på ytterdörren ;-) Men den reagerar de inte på.

Nu har jag verkligen gjort det lätt för mig då innehavaren av Norrtälje zoo och jag har en överenskommelse; Jag behöver bara ringa in hur mycket jag vill ha sätta in pengarna på hennes bg och vips har jag maten här inom ett par dagar. Praktiskt va´:-)

Idag överraskade jag sambon med nybakta äpplemuffins med kanel när han kom hem från jobbet.

Här är vi bekväma av oss; Jag jobbar bara halvtid, fem minuters promenad hemifrån. Sambon jobbar 75%, så våra hundar har det välförspänt. De är nästan aldrig ensamma hemma.

Imorgon ska vi åka och storhandla mat framför allt.

Nu börjar vi snart nedräkningen för Érikas valpar...

Verkligen spännande. Det blir inte mycket foton av magen då Érika inte tycker om uppståndelsen kring hennes mage.

Ovido - Quiz & Flashcards