Alla inlägg den 10 december 2009

Av Mirja - 10 december 2009 16:19

ta sig upp på soffan. Hans favorit sysselsättning är att klättra upp via sambons ben och upp på sambons axel. Ola kan inte detta ännu så han blir jätteupprörd över att brorsan inte har tid att leka lika mycket som vanligt  

Istället tycker Oliver om att sova på pappas axel    

Av Mirja - 10 december 2009 01:04

I förrgår fick sambon ett telefonsamtal att det skulle komma en vinleverans till honom. -Inga problem sa han, jag är hemma vid 1315.

Jag undrade då om han beställt vin och tyckte samtidigt det var konstigt med tanke på att han inte dricker vin.

Nej han hade minsann inte beställt något vin.

Ja så kom vinlasten. Vi trodde det var en tidig julklapp och letade förgäves efter vem de var ifrån.

Stolt plockade mannen upp sina vinflaskor i vinstället.

Mellandottern kom hem senare på kvällen men då hade vi glömt saken.

Idag kommer jag på det och berättar entusiastiskt om den mystiske julklappen.

Jamen pappa utbrister dottern det var ju mammas födelsedagspresent....

Det visade sig att mellandottern ringt hem till sin far och talat om att hon beställt vin till mig i födelsedagspresent. Vinet skulle skickas direkt hem till oss med sambon som mottagare så jag inte skulle ana ugglor i mossen  

Vackert så men tyvärr så glömde sambon helt enkelt bort det fast det bara var två veckor sedan dottern kontaktade honom  

Ja vad säger man Altzheimer light?  

Ovido - Quiz & Flashcards