Alla inlägg den 18 december 2009

Av Mirja - 18 december 2009 21:32

Finne (född i Sverige)  som jag är så blir det ; kålrotslåda, morotslåda, leverlåda och potatislåda. Dessutom skinka, sill, sillsallad(fast jag äter inte sill i ngn form själv) julköttbullar (dvs mitt recept hemmagjorda givetvis) prinskorv,  bakad leverpasteij och julvört bla Har säkert glömt ngt. Ska faktiskt börja trilla köttbullar straxt på två kilo köttfärs ;-/  

sedan har jag en massa julklappar kvar att köpa samt en massa annan mat att göra..

I går bakade jag tre mjuka pepparkakor samt en finländsk specialté dadelkaka. Själv äter jag ju inte sånt  

Häromdagen gjorde jag fyra olika sorters kakor bla drömmar. Vad det gäller bakeriet så ska jag bara göra en sorts kakor till även det en finländsk specilite'. Julstjärnor, smördegskakor med plommonsyltsfyllning. Jag har jobbat idag från 15-21  

Ovido - Quiz & Flashcards