Alla inlägg den 12 december 2009

Av Mirja - 12 december 2009 20:53

ingen hit för vår del. Men jag är ändå ganska nöjd med tanke på att både Gin och Maija överraskade mig med att "sköta" sig i ringen till skillnad från Sundsvall.

Gin gick och stod väldigt stramt. Han vann sin klass (de var bara två) men den andra hanen fick en tvåa.

Maija kom tvåa i sin klass (av två   Men hon är fortfarand ringrostig, hon har dock aldrig skött sig så bra i ringen förut. Så vovvarna var duktiga och fick bra kritik.

Aspbackarna's Nanbubijins första officiella kritik lyder 1:1;

9 months, Nice young dog, good type, very nice head, good ears, good topline, the tailset could be a little better, good forechest, good ribs, good legs and feet, Nice coat, good moving & showing. Nice temperament

Man kan väl tycka att han åtminstone kunnat få ett HP med den kritiken  

Aspbackarna's Maija Mehiläinens kritik lyder som följer; 1:2

1 year and nine months old, good looking young bitch, good type, nice head, ears a little bit open, dark eyes, good neck & topline, but tailset could be a little bit higher, angulation in front could be a little bit better, good ribs, nice coat, movement in front must improve. Very friendly and happy

I den kritiken var det inte mycket som stämde varken av de positiva eller de negativa kommentarerna. Så, nej den domaren ställer vi INTE för ngn mer gång.

Till Lina vill jag bara säga att häng inte läpp. Det går bättre alla gånger efter det här  

Till Mikaela och Carina, efter en gödningskur och så tar vi tag i saken och trimmar gossen. Han är jättesöt med sitt häftiga temperament  

Tack för en trevlig dag till alla som vi umgåtts med idag ingen nämnd och ingen glömd.

Tyvärr är min kennelflicka (dvs Carina Simak  ) krasslig och min kennelpojke lämnar mycket övrigt att önska, tyvärr. Så får jag tacka Maria och Lina som hoppade in som vikarie för Carina

och hjälpte lilla hjälplösa mig.   

Vilken tur att jag bara hade två hundar med mig.

Till sist vill jag än en gång påpeka att jag bestämmer själv vilken storlek jag tycker om på mina griffoner. Jag tycker om en liten men ändå substansfull individ. Ni övriga får tycka vad ni vill!    Behåll gärna era åsikter för er själva om ni inte accepterar min!

Ovido - Quiz & Flashcards