Alla inlägg den 22 december 2009

Av Mirja - 22 december 2009 22:04

i kakburkarna här   Jag har bakat nya drömmar och tre andra sorters kakor samt satt degen till julstjärnorna, som jag bakar i morgon. Kålrötterna är kokade så det blir en lång natt för mig eftersom kakorna "tar"upp ugnen än så länge  

Bäst att gå och titta till kakorna

Av Mirja - 22 december 2009 17:31

julmat. I dag ska jag göra kålrotslåda och imorgon baka julstjärnor. Potatislådan ska få stå över natten till julaftons morgon  

Nu är det bara städningen som fattas  

Alla vovvar ska få en genom körning med borste och kam och några ska få duscha  

På julaftonsmorgon går jag upp först av alla och kokar risgrynsgröt med en mandel i till frukost. Sambon tar in julgranen och han och barnen hjälps åt att klä den medan jag gör sillsallad och förbereder maten.

Jag har satt ut två av våra tikar på hänvisningen för att vi har alldeles för många hundar. Emma har lovat i fyra år att hon ska flytta hem så jag har sparat på mig men det funkar inte längre...

Nedan ett foto på Aspbackarna's Until you're mine AKA Tillie



Tillie  


Ovido - Quiz & Flashcards